Brf Svängen

Brf Svängen är en välmående förening belägen i Henån på Orust. I årsavgiften ingår bredband från Telia (fiber), digital-TV samt gratis hyra av Kvartersgården. Varje lägenhet i Brf Svängen har en vattenburen elpanna. Bostadsrättsägaren betalar för sin förbrukning av värme och vatten som innebär att man med lite daglig eftertanke kan hålla nere de rörliga kostnaderna. Både el och vatten avläses med IMD, digital individuell mätning. Varje bostadsrättsägare ansvarar för trädgårdsskötsel runt sin egen bostadsrätt. Vi håller på så vis nere kostnaderna genom att slippa anställa en vaktmästare/trädgårdsmästare vilket kommer alla till gott.

Årsstämman brukar oftast ske någon gång under de två sista veckorna i maj.

Informationsmöte om föreningens ekonomi m.m. sker oftast under de sista veckorna i november. Övrig information till medlemmarna delas kontinuerligt ut i brevlådorna och digitalt.

Avgifter 2024

Radhus           2:a   63,5 m2    3 798 kr.

Radhus           3:a     78 m2     4 740 kr.

1½ plans hus  4:a   112 m2     6 375 kr.

1½ plans hus  5:a   114 m2     7 193 kr.

Styrelse

Du hittar styrelsens medlemmar med kontaktuppgifter under Kontakt.

Stadgar Svängen (pdf)

Årsredovisningar

Årsredovisning Svängen 2022 (pdf)
Årsredovisning Svängen 2021 (pdf)